News
THERE’S ALWAYS SOMETHING GOING ON…
News
THERE’S ALWAYS SOMETHING GOING ON…
Sarawak wordt regelmatig door Dyson benaderd voor diverse campaign merchandise rondes. Het gaat hierbij om de zichtbaarheid te vergroten en sales te generen voor Dyson. Er wordt POS-materiaal verwijderd, indien dit er nog staat van een verouderde campagne, en tegelijkertijd wordt het nieuwe POS-materiaal geïnstalleerd. Doordat onze mensen werken met surveys is alle activiteit 24/7 in te zien door de klant en onze Project Managers.
News
THERE’S ALWAYS SOMETHING GOING ON…
Campari was op zoek naar een samenwerking voor de service om bezoeken uit te voeren aan verkooppunten van Campari voor haar merk Aperol. Het doel van de bezoeken moet zijn om bewustzijn te creëren, zichtbaarheid te vergroten door het installeren van verkooppuntmaterialen, beschikbaarheid te controleren met als doel harten en geesten te winnen, te enthousiasmeren en de verkooppunt locatie te triggeren om Aperol te verkopen aan hun klanten.
Sarawak heeft hierin de bevoegdheid om mensen, Aperol Brand Ambassadors, te beheren om volledige verantwoordelijkheid te dragen voor de uitvoering van de service.
De kwaliteit van de service wordt gemeten en geëvalueerd via gezamenlijk opgestelde Key Performance Indicators (KPI’s). Deze KPI’s zijn opgezet tijdens de implementatiefase van het project.
De duur van het project startte met een periode van 12 maanden. Potentieel konden de Aperol Ambassadors na deze periode worden overgenomen door Campari.
Sarawak maakt gebruik van zusterorganisatie CatchYourTalent voor de werving, selectie en training van haar medewerkers. CatchYourTalent richt zich op ontwikkeling op het gebied van Sales Mindset. Uit ervaring weten we dat deze vaardigheden goed aansluiten bij de gevraagde activiteiten.
CatchYourTalent richt zich op het werven, selecteren en ontwikkelen van Sales Talent. Bij deze ontwikkeling ligt de focus op het ontwikkelen van de juiste Sales Mindset. Hierdoor kunnen we met relatief jonge Talents de gewenste doelen behalen. Om de ontwikkeling van Sales Talent te waarborgen, heeft CatchYourTalent samen met Sarawak de Talent Journey opgezet. Leren en werken worden in dit proces geïntegreerd en de persoonlijke ontwikkeling van elk Sales Talent wordt gevolgd en waar nodig wordt actie ondernomen.
News
THERE’S ALWAYS SOMETHING GOING ON…
Midden 2020 is Sarawak Nederland de samenwerking aangegaan met Xiaomi. Xiaomi vroeg een team van Field Account Managers, Shop-in-Shop verantwoordelijken en Sales Promotoren samen te stellen. Doel was om het Xiaomi aanbod op gebied van telecom onder de aandacht te brengen in verkoopkanalen zoals Media Markt in heel Nederland.
Dat Xiaomi serieus aan de weg wilde timmeren bleek begin dit jaar toen het verzoek kwam om het aantal Shop-in-Shop en End-Cap locaties uit te breiden naar alle Media Markt locaties. Dit niet alleen in Nederland, maar ook in België en Luxemburg. Tevens werd het team van Field Account Managers flink uitgebreid. Tezamen met de nodige promotionele activiteiten, scherpe aanbiedingen en uitbreiding van de line up wist Xiaomi ruim 300% te groeien op Sales Out.
De groei van Xiaomi de afgelopen maanden was geweldig! Momenteel beschikken wij over een team van Field Account Managers, Shop-in-Shop Verantwoordelijken, Sales Promotoren en Merchandisers om voor Xiaomi de business naar de next level te brengen door de hele Benelux. Met Masterclasses en de Talent Journey stimuleren wij de groei van onze mensen en daarmee de groei van onze klanten. Middels ons Instore Excellence model sturen we op perfecte performance van Xiaomi op de winkelvloer en gericht actie te ondernemen daar waar nodig.
Onderstaande geeft een glimp van de diensten welke wij voor Xiaomi verzorgen;
Alle bovenstaande activiteiten volledig geïntegreerd in één wereld: Xiaomi Community (360 overview)
News
THERE’S ALWAYS SOMETHING GOING ON…
Partner sinds 2020
4 merchandisers verspreid over de Benelux en 2 Shop-in-Shop Sales Promotors om Bosch Power Tools Account Managers te ondersteunen.
Bezoeken: 1.235 bezochte verkooppuntlocaties met verschillende bezoekfrequenties.
Toegevoegde waarde: Een vast team gericht op de relatie met verkooppuntlocaties om de beschikbaarheid en zichtbaarheid te optimaliseren om A-locaties in de winkel te werven, extra volumes rechtstreeks bij winkelmanagers te verkopen en de accountmanager van Bosch Power Tools te voorzien van informatie om te onderhandelen met het hoofdkantoor van verschillende winkelketens.
Reporting: Alle activiteiten 24/7 zichtbaar via dashboard in Sarawak Bosch Power Tools community.
BOSCH POWER TOOLS – DAY2DAY WERKZAAMHEDEN
Relatie opbouwen met locaties: In overleg met winkel extra displays plaatsen voor betere zichtbaarheid waardoor een win-win situatie voor beide partijen ontstaat.
Schapbeheer: Ervoor zorgen dat alle schappen er netjes en correct uitzien. Inclusief prijskaartjes, voorraad- en showmodellen en installatie van POSM.
Onderhandelen met winkelmanager: Het sluiten van deals met betrekking tot schapruimte, kopstellingen, demonstratie-eilanden, displays en het coördineren grotere inkoopdeals.
Informeren en trainen van winkelpersoneel: Zorgen voor product training, unieke verkoopargumenten en hulpmiddelen.
News
THERE’S ALWAYS SOMETHING GOING ON…
Sarawak wordt regelmatig door Nespresso benaderd voor diverse campaign merchandise rondes. Het gaat hierbij om de zichtbaarheid te vergroten en sales te generen voor Nespresso. Er wordt POS-materiaal verwijderd, indien dit er nog staat van een verouderde campagne, en tegelijkertijd wordt het nieuwe POS-materiaal geïnstalleerd. Doordat onze mensen werken met surveys is alle activiteit 24/7 in te zien door de klant en onze Project Managers.