News
THERE’S ALWAYS SOMETHING GOING ON…
News
THERE’S ALWAYS SOMETHING GOING ON…
Tegenwoordig zijn fraudeurs steeds slimmer en sneller. De vraag is natuurlijk, hoe kun je voorkomen dat iemand tijdens een cashback, product plus of gift voucher campagne onnodig een uitbetaling in geld/voucher of een product plus item ontvangt? Sarawak is continue op zoek naar innovatieve ontwikkelingen om fraude te voorkomen.
Het meest uitdagende van loyalty-campagnes is waarschijnlijk de check of de ontvangen input, zoals facturen en kassabonnen, legitiem is. Naarmate de technologie zich verder ontwikkelt, zal het voor fraudeurs gemakkelijker worden om een dergelijke kassabon na te maken. Registraties worden bij ons gecheckt door een combinatie van persoonlijke validatie en Artificial Intelligence. Dit houdt in dat de registraties automatisch worden gecontroleerd op fraude, zoals photoshop-pogingen-, of duplicaten. Dit systeem wordt niet moe, verliest nooit zijn focus en is efficiënt. Sarawak werkt met een in-house team van software ontwikkelaars om de technologie op gebied van fraude detectie continue te optimaliseren en nieuwe technologieën te integreren.
Een nieuwe fraude rage bij loyalty campagnes is het kopen van een actie product, de actie (cashback, product plus of gift voucher) te claimen en vervolgens het product retour te brengen binnen de retour termijn. Op deze manier wordt het volledige aankoopbedrag teruggestort op de rekening, terwijl de actie al geclaimd is. Sarawak heeft hier dé oplossing voor!
Een kopie van het aankoopbewijs en een foto van de unieke product code zoals het IMEI nummer van het deelnemende product moet bij de claim geüpload worden. Daarmee voorkom je tevens dat het product meerdere keren geclaimd wordt. De klant ontvangt een link waarop de betaling, product plus verzending of gift voucher is klaargezet, mits het product niet retour wordt gebracht.
De uitkeringstermijn verplaatsen we daarbij na de retourtermijn, op deze wijze worden producten die worden teruggebracht niet meegenomen met de uitkering. Doordat we een bestand aangeleverd krijgen van de aangesloten retailers (zoals Media Markt, BCC en Coolblue) waarop actie producten staan die binnen het retourtermijn zijn teruggebracht kunnen wij deze bij ons uit de uitkeringsflow halen. Op deze manier voorkomen wij dat er fraude gepleegd kan worden.
Alle data welke we verzamelen rondom de processen, data en communicatie is 24/7 inzichtelijk in onze tool welke geprogrammeerd is in de Salesforce technologie. Doordat alle data beschikbaar is vanuit één systeem kunnen we uitgebreide inzichten geven in rapportages en dashboards. Op gebruikersniveau kunnen eenvoudig verschillende (maatwerk) reports en dashboards gecreëerd worden om elk gewenst inzicht te creëren.
Herken je deze uitdaging binnen jouw organisatie? Laten we samen bekijken wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen! Neem eens contact op met onze Sales Manager Jennifer Borst: j.borst@racktime.eu