Spicelab

Bouwen aan een sterk merk of als franchiseondernemer willen groeien, en daarvoor gebruik maken van local marketing? Onze divisie Marketing Logistics en grote zus Spicelab zijn op dit gebied onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Spicelab biedt complete marketing & brand portals als self service omgeving voor lokale vestigingen. Sarawak zorgt ervoor dat de bestelde voorraadmaterialen worden verstuurd naar de ondernemers van de vestigingen. 

Circa 15 jaar geleden sloegen Sarawak & Spicelab de handen ineen. Dit heeft inmiddels geresulteerd in een enorme succesvolle samenwerking waarbij we klanten uit diverse branches aan ons klantbestand hebben mogen toevoegen. Iets waar we ontzettend trots op zijn!

Hoe het allemaal begon

Spicelab, misschien nog nooit van gehoord, maar al meer dan 20 jaar de kracht achter vele mooie merken! Maar hoe is dit een zusterorganisatie van Sarawak geworden? Spicelab was destijds onderdeel van een drukkerij, echter deze ging reorganiseren. Een bevriende bedrijfscoach vroeg zich af of dit niet iets voor Sarawak zou zijn. Na de nodige research besloot Sarawak om Spicelab over te nemen. Het is weliswaar een hele andere tak van sport, maar wij zagen toen al de ‘gouden’ synergie met de divisie Marketing Logistics.  Dat we met deze combinatie, online brand portals gecombineerd met logistieke diensten, een uniek aanbod hadden voor klanten. Het geeft onze klanten de mogelijkheden om niet standaard alle POS materialen op voorraad te hebben en tevens gerichter, local marketing, in te kunnen zetten als marketing & communicatie tool.

Local Marketing van Spicelab

Middels het online local marketing platform worden, zowel fysieke als on demand, materialen en uitingen samengebracht. Een marketingafdeling en/of individueel verkooppunt beschikt over een compleet assortiment en alle tools om verkoopgericht aan de slag te gaan en alle marketingmaterialen en uitingen ‘lokaal te personaliseren’, met (in het kader van duurzaamheid) als effect een waste reductie van gemiddeld 20% en uniforme professionele uitstraling.

Het online platform is zodanig eenvoudig dat gebruikers zonder enige grafische of technische kennis professionele marketing & communicatie uitingen kunnen maken, beheren en bestellen (binnen de huisstijl richtlijnen).

De on demand communicatie uitingen kunnen eenvoudig toegepast worden voor o.a. print, email marketing, direct mailings, huis-aan-huis verspreiding, narrow casting en social media doeleinden.

One-Stop-Shop

Een krachtige een-twee hebben we met deze complete set aan tools en diensten om samen met onze klanten te bouwen aan een sterk merk, de hoge kwaliteit te waarborgen met als resultaat continu een positief merkgevoel en daarbij een betere conversie bij de doelgroep van de klant. Klanten ondersteunen met logistieke diensten rond marketingmaterialen met als doel het maximale rendement te halen uit deze materialen. Een perfecte combinatie van Sarawak met Spicelab dus!

Wist je dat… er in 2021 door onze Marketing Logistics afdelingen 48.668 Sales Orders zijn verwerkt? Dat komt neer op een kleine 200 per dag. Dat zijn er nogal wat!

De 2 drijfveren achter deze unieke combinatie? Loran Bruin (Marketing Logistics Manager) & Stefan de Groot (Sales & Marketing Manager Spicelab). Boek nu hier je live demo en bekijk met Loran en Stefan wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie!

Share