Visual merchandising op de winkelvloer

Black Friday en Cyber Monday waren hét moment voor consumenten om de beste deals te scoren. Maar hoe haak je hier als merk op aan? Hoe val je op tussen alle andere merken die ongetwijfeld ook veel bewustzijn creëren? Ludieke prijzen en acties zorgde wederom voor veel drukte. Om maximaal te profiteren van deze traffic is perfecte executie op de winkelvloer essentieel en extra support noodzakelijk. Hierbij is visual merchandising een belangrijk onderdeel.

Visual Merchandising

Visual merchandising is een algemeen werkwijze in de detailhandel, waar merchandisers plattegronden en driedimensionale productdisplays ontwikkelen om producten te organiseren en te presenteren, en de verkoop in de winkel te maximaliseren. Doorgaans zullen merchandisers gerelateerde producten groeperen en signage gebruiken om hun kenmerken en voordelen te communiceren.

Kosteneffectieve tactiek

Visual merchandising kan een zeer kosteneffectieve tactiek zijn om de verkoop te stimuleren als aanvulling op betaalde advertising en social media. Het moet je merkidentiteit weerspiegelen, mensen verleiden de winkel binnen te gaan en aanmoedigen om aankopen te doen. In-store marketing kan de verkoop met maar liefst 20% verhogen. En wij kunnen je daarbij helpen!

Wanneer de campagne is uitgedacht en ontwikkeld is worden de materialen verstuurd naar ons warehouse in Nederland of België. Ons Marketing Logistics team zorgt voor een zorgvuldige inslag en wanneer de Project Managers alle informatie rondom het project hebben ontvangen gaan zij samen met het team plannen en voorbereidingen treffen. Een team van merchandisers wordt klaargestoomd door middel van een training en zorgen vervolgens dat de materialen op de juiste manier op de winkelvloer geïnstalleerd worden. 

Dedicated & Non-dedicated

Sarawak voert voor haar klanten zowel structurele als ad hoc merchandising uit. Wij hebben getrainde merchandisers klaar staan om grootschalige acties uit te rollen. Dit kunnen zowel dedicated als non-dedicated merchandisers zijn. Waarin het verschil ligt tussen een vaste poule van mensen die voor één merk zijn getraind en specifiek daarvoor materialen plaatsen. Of merchandisers die voor meerdere merken aan de slag kunnen en daar ook diverse trainingen voor hebben gevolgd.

Wij kunnen tot 1500 bezoeken per dag realiseren in de Benelux. Onze online tool verschaft u real-time data, waardoor u meteen het sentiment in retail kunt proeven en toegang heeft tot foto’s en rapportages.

Wil je weten wat de mogelijkheden zijn voor structurele of ad-hoc merchandising? Neem dan contact op; 072-5413939 of info@sarawak.nl

Share